• Aktivity 1.-4. ročníka

• Škola v prírode 2020/2021 - deň 3

• 09.10.2020 10:52
          • Ani v stredu nám zamračená obloha nedovolila pozorovať okolité tatranské štíty a ani jesenné slniečko nás nezohrialo a nepotešilo, ale ani to nám nezobralo chuť športovať, šantiť, zabávať sa a tvoriť. Deň sme začali športovo, rannou rozcvičkou.

Po chutných raňajkách sme nezaháľali a s chuťou sme sa pustili do opakovania vedomostí z matematiky, slovenského jazyka a prírodovedy. Práca nám išla od ruky, lebo sme sa už veľmi tešili na plávanie v hotelovom bazéne. A veru sme sa v ňom poriadne vyšantili až do obeda. Po poludňajšom odpočinku sme aj napriek sychravému počasiu športovali a súťažili vonku na zdravom tatranskom vzduchu. V súťažení, zábavných kvízoch a hrách sme pokračovali aj neskôr popoludní v našej spoločenskej miestnosti. Naše šikovné ruky zvládli aj maľovanie na tričká a o chvíľu už žiarili pestrými písmenkami, nápismi a obrázkami. Večer sme si spríjemnili spoločenskými hrami a ďalší nezabudnuteľný deň v Škole v prírode bol za nami.

• Škola v prírode 2020/2021 - deň 2

• 30.09.2020 12:57
          • Utorok sme sa zobudili do zahmleného a zamračeného tatranského rána, ale nás to vôbec neodradilo od turistickej vychádzky, ktorá smerovala do Belianskej jaskyne. Po ceste sme pozorovali tatranskú prírodu, ktorá sa už pomaličky prezlieka do jesenného šatu. Na náučnom chodníku k jaskyni sme sa dozvedeli veľa nových informácií o vzácnych druhoch rastlín a živočíchov, ktoré sa tu vyskytujú. Po ceste k jaskyni sme spoznávali a určovali listnaté a ihličnaté dreviny pomocou listov a plodov, ktoré sme si nazbierali a využili na tvorivé popoludnie.

O chvíľu sme sa ocitli v podzemných priestoroch Belianskej jaskyne, kde sme obdivovali krásnu vápencovú výzdobu z kvapľov, jazierok, vodopádov. Zistili sme, že naša príroda je naozaj veľká umelkyňa. Na takých umelcov sme sa zahrali popoludní aj my. Z nazbieraného prírodného materiálu sme vytvorili zvieratká, koláže a svoje zážitky premietli do výtvarných prác.

Deň plný zážitkov sme ukončili večernými hrami, súťažami a diskotékou.

• Škola v prírode 2020/2021 - deň 1

• 30.09.2020 12:50
          • Prvý jesenný pondelok 28.9.2020 bol pre najodvážnejších žiakov 3., 4. a 5. ročníka ZŠ s MŠ Pod Vinbargom v Bardejove výnimočný. Vydali sa totiž na cestu do Vysokých Tatier do školy v prírode.

Cesta ubehla rýchlo a už nás čakala síce trochu zamračená, ale krásna tatranská príroda v Kežmarských Žľaboch a útulný hotel Crocus, kde sme sa ubytovali. Prvý deň sme sa oboznámili s prostredím hotela a jeho najbližším okolím. Po chutnom obede sa začalo naše prvé tvorivé a pracovné popoludnie. Žiaci sa rozdelili do pracovných tímov, vymysleli si svoje tímové názvy a vytvorili si krásne tímové vlajky a zabavili sa vo večernej zoznamovacej hre.

• Škola v prírode - Informácia pre rodičov

• 25.09.2020 11:28
          • ŠKOLA V PRÍRODE KEŽMARSKÉ ŽĽABY- VYSOKÉ TATRY
            INFORMÁCIE PRE RODIČOV:

ŠvP je zameraná na zdravie a pohyb, environmentálnu výchovu a prírodné krásy Slovenska.

Vysielajúca škola: ZŠ s MŠ Pod Vinbargom 1 v Bardejove
            Miesto konania: Kežmarské Žľaby, hotel Crocus, www.detskerekreacie.sk
            Termín: 28.09.2020 - 02.10.2020
            Zraz žiakov na dvore ZŠ s MŠ Pod Vinbargom 1 v Bardejove 28.09.2020 o 07:30 hod.
            Dopravca: Benka-Rybár, Zlaté, 33-miestny autobus s bezpečnostnými pásmi
            Odchod: pondelok 28.09.2020 o 08:15 hod. z areálu školy
            Príchod: piatok 02.10.2020 medzi 13:00 -14:00 hod do areálu školy
            Cena: 150,- € (dotácia od štátu)
            V cene je ubytovanie, doprava a plná penzia 5× denne strava, pitný režim, výlety, zdravotnícka starostlivosť a lieky, poistenie CK proti insolventnosti.

VŠEOBECNÉ POKYNY:
            Potvrdenie o zdravotnej spôsobilosti dieťaťa od všeobecného lekára podľa §4 ods.2 vyhlášky č.526/2007 Z.z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti o požiadavkách na podujatia, je potrebné odovzdať do 28.09.2020 (pondelok) pani učiteľkám ráno pred odchodom. Rodič zbalí do zdravotného balíčka kópiu preukazu poistenca, zároveň dieťa musí mať 10 rúšok (na každý deň 2ks).

VŠEOBECNÉ INFORMÁCIE:
            Informácie o oblasti a ubytovaní: Kežmarské Žľaby, hotel Crocus.
            Rekreačné zariadenie OZ PŠaV na Slovensku. Názov zariadenia bol odvodený od názvu kvetu Crocus, ktorý je pre túto oblasť charakteristický v skorom jarnom období. Osada Kežmarské Žľaby leží 4 km severovýchodne od Tatranskej Lomnice smerom na Tatranskú Kotlinu a Ždiar. Prakticky zariadené dvojposteľové izby s vlastným sociálnym zariadením (WC, sprchovací kút), chladnička, TV. Príjemný odpočinok ponúka detské ihrisko a bazén v areáli hotela s 29°C teplou vodou.

VŠEOBECNÉ RADY:
            Učebnice a školské potreby: žiaci si zoberú do ŠvP podľa pokynov tr. učiteľov.
            OBLEČENIE: Nabaliť deťom dostatok oblečenia (v prípade nepriaznivého počasia, aby mali na prezlečenie suchý odev a obuv). Vzhľadom na počasie treba deťom zabaliť aj teplejší odev - vetrovka, pršiplášť a celú obuv. V zariadení musí mať dieťa prezuvky a používať rúška. Deťom nebaliť cennosti a drahé veci. Zabaliť hygienické potreby, zdravotný balíček (elastický obväz, kvapky do nosa a lieky, ktoré pravidelne užíva).
            JEDLO: V zariadení máme ako prvé jedlo zabezpečený obed v pondelok, posledným jedlom sú raňajky v piatok a desiatový cestovný balíček.
            Odporúčam deťom nabaliť na cestu do zariadenia suchú stravu, ovocie a pitie.
            Do batožiny pribaliť baterku na nočné hry, biele tričko na maľovanie.
            Telefóny žiaci nemôžu používať do 18.00 hod. Rodič sa v prípade potreby informuje na t.č. 0915964136.

Prosím rodičov nebaliť veľké množstvo sladkostí a slaných pochúťok.
            Žiakom, ktorým cestovanie spôsobuje zdravotné ťažkosti, rodičia musia podať hodinu pred odchodom kynedril. Každé dieťa musí mať igelitové vrecúško pri sebe v autobuse.

ZDRAVOTNÁ STAROSTLIVOSŤ:
            Rodičia detí, ktoré pravidelne užívajú lieky, tieto lieky zabalia do vrecúška, riadne označia menom a dávkovaním.

V TOMTO ŠKOLSKOM ROKU BUDE ŠKOLA V PRÍRODE ZAMERANÁ NA ROZVOJ ZRUČNOSTÍ, NAJMÄ V OBLASTI OCHRANY PRÍRODY, ZDRAVIA A NA ŠPORT, ČO ZNAMENÁ, ŽE MNOHÉ SÚŤAŽE A AKTIVITY BUDÚ ROZVÍJAŤ U ŽIAKOV POHYBOVÉ ZRUČNOSTI.

V PRÍPADE ÚMYSELNÉHO SPÔSOBENIA MATERIÁLNEJ ŠKODY NA MAJETKU ZARIADENIA A AUTOBUSU JE ZÁKONNÝ ZÁSTUPCA ŽIAKA POVINNÝ TÚTO ŠKODU BEZODKLADNE ODSTRÁNIŤ ALEBO FINANČNE VYKONPENZOVAŤ.